Incompany trainingen

Er zijn op dit moment veel jongeren met wie het niet goed gaat. Het welbevinden van jongeren staat onder druk. Dit staat de ontwikkeling van jongeren in de weg. Dit staat de toekomst in de weg. Willen jullie als organisatie investeren in de persoonlijke ontwikkeling van jongeren? Dan kom ik jullie graag helpen.

Incompany trainingen

Jongeren zoeken hun weg. Wie ben ik? Wie zijn mijn vrienden? Welke keuzes maak ik? Vragen die horen bij het opgroeien en het doormaken van een persoonlijke ontwikkeling. Toch is er reden tot zorg, blijkt uit de onderzoeken naar het welbevinden van jongeren van nu. Steeds meer jongeren kampen met prestatiedruk, faalangst, stress en zorgen over de toekomst.

Als docent, mentor, decaan, studiebegeleider of stagebegeleider kun je jongeren helpen. Jij kunt voorzien in hun behoefte aan richting, houvast en structuur. Hoe je dat aan kunt pakken, dat kan ik je leren. Graag deel ik mijn kennis en ervaring met jullie organisatie. Zo werken we samen aan een beweging van zelfbewuste, weerbare jongeren en young professionals die hun potentieel kennen en benutten en op gewassen zijn tegen de uitdagingen van deze tijd.

Ik denk graag mee met de uitdagingen in jullie organisatie. In overleg bepalen we samen hoe we de training(en) zo goed mogelijk laten aansluiten op jullie organisatiedoelen en behoeftes. Neem contact op om een (vrijblijvende) kennismaking in te plannen.

Trainingen over

Persoonlijk leiderschap

Mentale gezondheid

Leiding geven aan generatie Z

Motivatie

Begeleiding van loopbaankeuzes

Staat jullie onderwerp er niet bij? Neem even contact met mij op om samen van gedachten te wisselen.

Hoe ik graag werk

  • Iedere organisatie is anders. Jullie hebben eigen organisatiedoelen, eigen behoeftes en een eigen doelgroep. Ik denk met jullie mee. In nauwe samenwerking ontwikkelen we samen een opleidingsaanbod dat bij jullie past en waarmee we impact maken op de jongeren in jullie organisatie.
  • De weg naar gelukkige jongeren, begint bij ons: volwassenen. Of je nu docent, stagebegeleider, mentor of studiekeuzebegeleider bent: wij zijn aan zet. We beginnen tijdens de training(en) daarom altijd bij onszelf. Weten wie jíj bent, wat jou drijft en waar jij voor staat. Daarna maken we de vertaalslag naar de leerlingen of studenten.
  • Ik geloof in leren door te ervaren. Tijdens de training(en) gaan we veel dóen!
  • We leren samen. Ik kom niet vertellen hoe het moet, maar ik deel mijn kennis en ervaring. Samen zoeken we naar antwoorden en oplossingen.
  • We pakken door. De training stopt niet aan het einde van de dag. Ik ondersteun de deelnemers en het management in de toepassing en borging. 

Tijdens de training kwamen we in de AAN-stand om na te denken over wie je bent, wat je belangrijk vindt en verder te kijken dan de oppervlakte. Keuzes maken, daar draait het uiteindelijk om, maar hoe kom je tot die keuzes? Welbevinden (zowel van docent als leerling) is daar een wezenlijk onderdeel van. We gingen de diepte in en zijn tot de kern gekomen van waar wij tegen aanlopen in het begeleiden van de leerlingen. We hebben een start gemaakt met het ontwikkelen van nieuwe ideeën en materialen. Over is onze volgende training en eerlijk gezegd: ik kan niet wachten.

Samenwerken in 5 stappen

  • Stap 1: een vrijblijvende telefonische intake. We bespreken jullie leerwensen en je ontvangt een eerste inschatting van de kosten.

  • Stap 2: zijn jullie enthousiast? Dan werk ik de training(en) verder voor jullie uit.

  • Stap 4: we gaan aan de slag! Ik verzorg de training(en). Online of op locatie, wat jullie willen.

  • Stap 4: borging en toepassing. Een belangrijkste stap! Ik help het team en het management bij het implementeren en toepassen van de inhoud van de training.

  • Stap 5: Hebben we de doelen bereikt? Hoe is het proces verlopen? Samen evalueren we de samenwerking.

Uitgelichte samenwerkingen

VOLT! Toekomstmakers

Intermijn en de middelbare school VOLT! hebben de afgelopen twee jaar intensief samengewerkt. Alle zestig teamleden volgden de vierdaagse leergang gericht op het stimuleren van persoonlijk leiderschap van leerlingen, het verbeteren van mentale gezondheid en het versterken van keuzevaardigheid. Om de toepassing in de praktijk te vergemakkelijken, ontwikkelden samen lesmateriaal en wordt er op VOLT! met de Intermijn studieplanner gewerkt.

Diakonessenhuis

Het Diakonessenhuis heeft de ambitie de studenten en lerende medewerkers beter te ondersteunen. De incompany training grip en balans van Intermijn maakt sinds twee jaar deel uit van de leerroute in dit ziekenhuis. Het opleidingstraject helpt de balans tussen werk en privé te verbeteren.

Mavo Muurhuizen

Het versterken van de leerlijn LOB, dat was het doel van Mavo Muurhuizen. Alle teamleden volgden vier trainingsdagen van Intermijn. We werkten eerst op eigen niveau en maakten daarna de vertaalslag naar het niveau van de leerling. Zo heeft het opleidingstraject bijgedragen aan de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de docenten, aan de teamontwikkeling en aan het onderwijs voor de leerlingen.

Contact

Wil je meer weten over de incompany trainingen of over Intermijn? Stuur een berichtje, dan neem ik contact met je op.